Ny Vecka nya Möjligheter. .

Otroligt dåligt med bloggande nu förra veckan var en riktigt dålig vecka över huvudtaget.Men en ny vecka med nya möjligheter.

Stress och dålig rygg är orsaken till dålig vecka. Träningen vart lidandes då ryggen var stel och gjorde ont.
Stressigt på jobbet för det var ju kort vecka och vi var tvungna att avsluta ett stort jobb…

image

I lördags var planen att köra ett fint distanspass på crossen men som vanligt vart det lite strul med tiden så mor min fick hoppa in och bli barnvakt ett par timmar. Så lite mer än 2 tim och 7 mil vart det sen hem och bytte om för att meka bil. Far min och jag hade räknat med ca 2 timmar tog istället 5 timmar. Det finns inget roligt med att meka bil så hela dagen/kvällen vart förstörd..

image

Och i går var det Västerås XC på schemat.  Vilken häftig bana det kallar jag XC bana. Rötter stenar och hällar och en riktigt häftig hopp sektion.

Hade en konstig känsla hela morgonen.
Jag var cool lugn och inge nervös överhuvudtaget.
Starten går och jag får en klockren start och är först iväg men som sagt nåt var fel och i första backen surar mina ben ihop. Var för lugn innan så uppvärmningen glömdes bort och det har jag ju lärt mig jag MÅSTE värma upp ordentligt. .

Andreas Johansson går om och sätter upp ett himla tempo. Försker hänga på men benen vill inte riktigt.
Hittar ett bra tempo dock som passar och känns skit bra.
Jag och Magnus Petersen ligger ihop och trampar. Magnus går om i mitten av 2a varvet med mig hängades på bakhjulet. Och in för varvning släpper det i benen och jag går om igen och vi höjer tempot direkt och drar i från Atle och Tony H40 herrar.

Sista varvet M.P en miss och jag ökar lite till och tror att mitt sista varv går nog fortast av mina 4a så det blir en 2a plats. Tyvärr för långt efter men tror jag tog in ordentligt på dom 2 sista varven.

Som sagt riktigt rolig bana och kanon väder. Almby prestera bra igår över lag och kul med så många som hejade på.

Instagram
@johan_lindbom

Leave a Reply

