Billingeracet så NÖJD

I går var det ju premiär för Långloppscupen i MTB och Billingeracet.

Jag och Per Flack hämtade upp Johan Alfridsson vid 07:30 och så rulla vi ner till Skövde och det pratades taktik och upplägg. Jag har väl aldrig vart nån riktig taktiler men eftersom jag fick starta i andra ledet så hade jag en plan.

Var rätt så nervös att jag inte skulle orka åka fort i över 3 timmar jag lägger ju mer krut på XC och tränar ju där efter. Jag tycker LL är rikrigt roligt men jag blir så TRÖTT i nån dag efter ett race.

image

Nu till racet och min plan.
Planen lätt enkel och bra i min skalle men det visa sig inte vara så.
Planen var att när starten går så kör jag lite hårdare uppför än vad jag skulle gjort i vanliga fall för att ut på banvallen ha ryggar att hänga på.

Men det spricker direkt för jag har ju snackat bort uppvärmningen och det suger direkt tag i låren och får inte riktigt snurr på benen. Men sen i första skogspartiet drog jag på och kom ikapp ett gäng. Sen på banvallen fick jag till ett bra samarbete med nån elitåkare med nr17 och vi drog ikapp ytligare en klunga.

image

          (Fick nåt i ögat under racet)

Efter nån mil möter jag upp Stefan ( http://smilivspussel.blogspot.se)
Och vi får till ett bra samarbete resten av racet och kan säga utan hans hjälp hade jag aldrig kört så bra.

Sista kilometerna får jag släppa min klunga för att klara strupen.
Sista backen strupen är inte att leka med. Men denna gång står det ett gäng barn och hejar och skriker och jag slår ner en växel och ställer mig upp och spurtar. Allt för att dom hejade på.

Och i mål faller jag ihop med kramp känningar i hela kroppen.
Och när Johan A berättar att jag kom in på en 7e plats i H30 så blir jag både glad och stolt över mig själv.

Jag är riktigt nöjd med att lyckas med en 7e plats i ett Långlopp i H30.
Efter detta så kanske det blir fler långlopp 😉

instagram
@johan_lindbom

One thought on “Billingeracet så NÖJD

Leave a Reply

