Nervös, Respekt och Allebike

Som jag skrev i det senaste inlägget så körde jag ju 1a Maj loppet i Kvänum.
Och jag var ju skapligt nervös kunnde ju knappt sova.

Kl 09:00 rullade jag, Linda M, Andreas W och Ola Hellström resan ner tog dryga 2 timmar.

På plats rullade jag och Linda runt 2 varv på banan och försökte få lite flyt på den smala tekniska banan.

image

Kände att banan kan passa mig om jag slappnar av och kör mitt race.

I starten fick jag stå i 4e led utav 5.
Och start loopen var tok smal så det gällde att ha tungan rätt i mun.

Starten gick och jag får inte i vänster foten i pedalen. Och sen in i loopen är tok smal och här måste jag släppa lite på respekten.

Och efter loopen gick man in i skogen och här måste jag tuffa till mig såg på elit åkarna hur dom tar för sig och det måste jag oxå börja göra.

image

Efter 1a varvet kom jag upp lite och kom ikapp några elit åkare och då kom respekten igen vågade inte gå om och fortsätta i mitt tempo utan lägger mig bakom och tycker det rullar på fast jag kände att jag kunde gå på mer.

Och på 3e varvet kommer klubbkompisen M.P som en kanonkula försöker hänga på men det går inte 🙂

Och på detta varv börjar bakhjulet släppa nu tappa jag inte hjulet helt men det låg och skakade hade absolut inte kunnat kört fortare även om hjulet inte strulat.

Rullade i mål på en 8e plats i H30 och det får jag vara hyffsad nöjd med finns mycke mer i kroppen men gäller att få ut det oxå.

Och efter racet kände jag att nu får dett räcka med denna ram då hjulet känns som det ska släppa när som helst så då vart det så här….

image

Och i går var det avslutning på Almbys TT serie och det började med XCE och det var första gången jag körde och shit var roligt det var full fart från start.

Lyckades vinna alla heat vilket var gött och första gången på Allebiken. Tränings varvet var första gången på den.

image

Efter XCE var det vanlig Xc som gällde och här fick jag ångra mig att jag gått på fullt i alla heat.

När Magnus gjorde ryck på 4e varvet hade jag inget att svara med.
Magnus krossa mig 🙂
Jag har mycke att lära av han specillt backteknik för där försvinner han det ser inte äns jobbigt ut.

Men nu ligger priot på att träna vidare och försöka hitta lite självförtroende för jag har tagit ett riktigt kliv framåt men får inte riktigt ut det på tävling.

Instagram
@johan_lindbom

Leave a Reply

