Skäms på dig Limpan

Jag skäms för mig själv och ska försöka förklara det på bästa sätt…

I går var det TT i Almbys TT serie i Kvarntorp. En riktig häftig bana som går på delar av ett enduro spår.

Jag och Per Flack, Charlie Söderblom cyklade ut till racet som tar ca 45min och jag kände direkt vilka tunga ben jag hade. Försökde få dom att vakna hela vägen ut och fortsatte även på plats att få dom vakna.

När starten går hamnar jag först. Och jag ledde ungefär 3-4 varv sen gick Fredrik Berg om men ganska för att omgående få nån sladd i kurvan och tappa bakhjulet.
Tyvärr fick han bryta lite senare med fram punka.

image

Så det vart jag och Matte Bike och även Per Flack som tog in mer och mer.
Matte gick upp och ledde ett par varv och på sista varvet började jag planera vart jag skulle kunna ta mig förbi på dom lite tekniska hål rackorna. Lyckade trycka mig förbi och dra på en liten spurt över krönet. Och ut på slut rakan slappna jag av lite för tidigt och Matte spurta men jag vann tillslut med ett halvt hjul.

Nu till det som jag skäms över. Jag tycker hela racet kändes piss dåligt från min sida. Hade inge pulver i benen eller kropp. Låter skit dumt när man lyckades vinna. Jag hade stumma ben känslan redan på 2-3 varvet. Det skäms jag över känner mig som en jävla diva och jag ber alla mina medtävlare om ursäkt att jag skriver detta. Men Ola “tjatar” om att resultatet är inte det viktiga utan känslan. Och min känsla var inte bra igår.

Jag hade inge bra goo i kroppen och speciellt benen. Jag tycker TT i Eker för 2 veckor sen kändes betydligt bättre då hade jag drag i kroppen.

image

               (Ola’s sätt att heja på)

Det positiva är ju att jag lyckas hamn långt fram trots dålig känsla och att näven funkade Som sagt jag ber om ursäkt för mitt beteende.

@johan_lindbom

Leave a Reply

