Nya Ben och Ram så

I lördags så rulla jag uppt till Storstenshöjden för att köra back intervaller. På banvallen var det motvind hela vägen upp 1,5 mil asfalt med motvind det finns verkligen inget som är roligt med det!!

Folk brukar skriva att dom cyklat si och så mycke höjd meter. Jag har inte så mycke koll på sånt men jag cykla högt flera gånger och det var verkligen jobbigt.
Första backen tar ca 4min sen blir det lite grus väg för att sen sticka upp igen i en rallybacken som blir riktigt brant och jobbig sen hela vägen upp till Ånnaboda.

Denna resa gjorde jag 3ggr.
Man möter en heldel cyklister uppe i Bergen men 2 gången jag kom på grusvägen hoppar en lanslags kläd cyklist ut ur skogen det är ju inte vardag man ser.
Mathias Wengelin hade läger upp i skogarna runt Kilsbergen.

Efter mina 3 vändor började jag hoja hem igen och denna gång hadr jag medvind “Gud vad skönt” tänkte jag men efter ca 6km skrek mina ben
“Om du ändå försöker hitta ny ram KÖP nya ben för dom här är slut”

Jag stumma totalt i benen tog helt slut kan man ju säga. Och tyvärr där jag bor måste man ta sig upp för en ganska rejäl backe JÄMT som tur var kom ingen annan på cykel. För hur kul hade det vart att bli om cyköad av nån tant på väg hem från affären när man själv klär sig så man försöker se ut som ett proffs…..

Vart tyvärr inga bilder från den turen kanske är lika bra.
I går söndag hade vi riktigt familje mys vi var ute hela dagen i skogen. Käkade pannkakor och spela fotboll och bandy mm. Och sen fira jag och min fru 1år som gifta. I dag är det måndagsträning för Viggo och Almby Ik. Vi får se om det kommer över 100 pers även denna måndag.

Och sen är det ju det här med att försöka hitta en ny ram vilket inte är det lättaste då tyvärr min plånbok säger lite stopp. Men på nått sett löser det sig nog. Jag tror ju inte min ram kommer gå av inom det närmaste utan det är ju mycke att det satte sig på hjärnan.  Jaja nu ska jag sluta tjata ha en trevlig ledig Måndag…

@johan_lindbom

Leave a Reply

