Årets första!!

I torsdags var det dax för årets första TT här i Örebro.

Ska erkännas jag är mer nervös in för dessa TT än för dom riktiga tävlingar det är ju liksom lilla VM man vill ju inte få stryk av klubb kompisar 🙂

image

Och in för detta race var det inte den optimala laddningen. Hade en riktig skit dag med massa strul. Som innebar att jag skar mig 2gg,klämde mig, slog i axeln ordentligt plus en heldel saker till. Tävling för mig skulle starta kl 19:00 och Karro min fru sluta jobbet 18:15 så då vart det att slänga av cykeln och tok trampa ut till tävlingen.

Hade tyvärr inte hunnit äta nåt men som tur är har jag ju gryma Fairing Sport Nutrition som hjälper mig så i med lite energy från dom så är det bara att gasa.

image

Hamna lite bakom dom starka herrarna Berg, M.P och Per F i startledet men hittade en fin line och kom ut bakom Berg sen kom M.P och körde om oss båda för att vara först in i skogen.

image

Men på 2a varvet gjorde ett ryck för att vara först in i skogen. Ledde sedan i några varv och drog på i ett bra tempo och hade Berg precis bakom men M.P släppt och vi drog ifrån. Sedan klev Berg förbi och satte fart hängde på i några varv för att sedan inse att jag måste släppa för att inte vägga. Höll sedan samma avstånd både upp och ner. På näst sista såg jag att M.P tog in men jag hade pulver kvar i benet och kunde öka och gå ifrån igen och ta in på Berg.

Vart 2a bakom Berg med 9sek upp och 10 sek ner till M.P

Riktigt nöjd med att det verkar finnas klipp i benen och att jag orka gå med Berg så länge och att jag höll bra fart hela loppet. Men jag tror tyvärr M.P mörkar och kommer att köra skiten hur mig nästa TT 🙂

image

@johan_lindbom

Leave a Reply

