Besviken? Varför?

Idag hade Magnus Petersen anordnat en liten Tränings Tävling i sinna “hemma” skogar.  Och dagen till ära körde jag på Magnus 26a det var första gången någonsin jag körde 26a och jag har en helt ny respekt för alla som åker 26a. Min starka sida inom MTB tror jag är att jag kör ganska aggressivt och det var svårt på en 26a kunde inte riktigt få ner krafften kändes det som. Nu till själva tävlingen Magnus hade som väntat gjort en bana som var piss jobbig upp och ner upp och ner och jag börjar fundera på om han är en bergsget och inte människa. Personligen kände jag mig inte riktigt på högget då har vart dåligt me sömn några nätter och riktigt tunga pass sen nyår men inga ursäkter….. vi körde 2 varvs heat och Magnus vann dom båda me mig som 2a och Per F som 3a. I andra heatet tyckte jag jag fick till tekniken lite bättre och hade häng på Magnus en stund men gjorde öite små missar som sved till i benen och han försvann vart i ställe en spurt strid med Per om 2a platsen som jag lyckades knipa. Stora hela riktigt roligt grej med trevligt sällskap tyckte oxå Linda Mejier impa och Per dom hade tagigt stora kliv i vinter. Ja jag är besviken för jag hade hoppas på att vara lite mer på hugget. Varför är oxå en fråga i sig jag trodde nog inte det skulle vara så stora skillnad på 26a och 29a men 29 passar mig bättre helt enkelt.
Här kommer lite bilder Ola Hellström tog.
image

image

image

image

image

image

image

@johan_lindbom

3 thoughts on “Besviken? Varför?

Leave a Reply

